Erektil Disfonksiyon

Erektil disfonksiyon bir erkeğin cinsel performans için yeterli olacak penis sertliğini sağlama ve/veya sürdürme becerisini sürekli veya tekrarlayıcı biçimde yerine getirememesidir. 40 yaşın üzerindeki erkeklerde sık rastlanan bir sağlık sorunudur ve büyük ölçüde tedavi edilmeden kalmaktadır.

Birçok erkek yaşamlarının bir bölümünde ereksiyon olmada güçlükler yaşar. Dünya genelinde 20-75 yaşları arasındaki tüm erkeklerin %16’sı ereksiyon güçlükleri yaşamaktadır.

Ereksiyon, psikolojik etkenlere çok bağımlıdır. Anksiyete, fiziksel hastalıklar, ilaçların yan etkileri ve alkol önemli etkenlerdendir. Hastalarda performans anksiyetesi, fantazilerin yokluğu, partnerini uyarmada güçlük, kendini seksüel aktiviteye konsantre etmede zorluk gibi anlık nedenler ereksiyon problemlerine neden olabilen önemli psikolojik etmenlerdir.

Erektil disfonksiyon sıklıkla altta yatan başka önemli hastalıkların da bir semptomu olabilir. Tanı konan vakaların tahminen %70’inde neden damarsal (vasküler) veya nörolojik faktörlere bağlıdır ve altta yatan başka bir hastalığında sonucu veya belirtisidir.

Erektil disfonksiyon için mevcut olan birçok tedaviye karşın, bu durumdan muzdarip olan erkeklerin çok küçük bir yüzdesi günümüzde tedavi edilmektedir. Bu durum bu alanda mevcut olan tedavilere ilişkin farkındalığın artmasına ve mevcut tedavi seçenekleri konusunda çiftler arasında daha iyi diyaloga duyulan gereksinimi düşündürmektedir. Günümüzde erektil disfonksiyon tedavisinde öncelikle ağız yoluyla alınan ilaçlar kullanılmaktadır. Halk arasında performans artırıcı olarak bilinen bu ilaçların doğru dozlarda alınması ve lisanslı olması çok önemli olup tıbbi yardım almaktan çekinmemek gerekir. İlaç tedavisi ile yeterli cevap alınamayan olgularda veya erektil disfonksiyonun derecesine altta yatan nedene göre penise enjeksiyon tedavileri, vakum ereksiyon cihazları, damar cerrahisi tedavileri ve son olarak da penis protez implantasyonu (mutluluk çubuğu) tedavileri uygulanmaktadır.

Biz de kliniğimizde çok geniş bir yelpazede medikal, enjeksiyon ve cerrahi tedavi alternatiflerini yüksek cerrahi deneyimle uygun hastalarımıza sunmaktayız. Siz hastalarımıza tavsiyemiz sağlıklı hayatın en önemli birleşenlerinden olan cinsel sağlığın korunmasında ve devam ettirilmesinde profesyonel yardım almaktan çekinmemenizdir.

Unutmayın ki Urohealth Klinik olarak tüm ürolojik hastalıklarda olduğu gibi erektil disfonksiyon tedavisinde de size uygun en güncel ve en yüz güldürücü alternatifleri siz değerli hastalarımıza sunmanın gurunu yaşamaktayız.