İyi Huylu Prostat Büyümesi

Prostat hastalığı nedir?

Halk arasında prostat hastalığı olarak tanımlanan şey aslında prostat dokusunun benign (iyi huylu) büyümesidir. Orta yaş üzerindeki erkekleri en sık etkileyen hastalıklardan biridir.

Belirtileri nelerdir. Ne zaman doktora gitmeli erkekler?

Erkeklerde prostat dokusunun içinden üretra ismi verilen idrar kanalı geçer. Prostatın büyümesi bu idrar kanalına bası yaparak bir takım belirtilere neden olabilir. En sık gördüğümüz şikayetler:

• Sık idrara gitme
  • İdrarını tutamama
  • Mesaneyi tam boşaltamama hissi
  • Kesik kesik işeme, idrar akımında zayıflama
  • İşeme süresinin uzaması
  • Geceleri idrara gitme
  • Kimi zaman bu bulgulara idrar yaparken yanma, sıkışma gibi belirtiler de eşlik edebilir.

Biz şikayeti olmayan erkekler için, 50 yaşından sonra ilk prostat check-up’ını olmasını ve sonrasında öneriler sıklığında kontrolünü öneriyoruz.

Tedavide herkes sürekli ameliyatlardan bahsediyor, tedavi ameliyatla mı olmakta?

Elbette ki hayır. Her zaman ve her hastalıkta ilk önce en az zararlı olan yöntemlerle tedavilere başlarız. Prostat büyümesinde de hafif derecede şikayetleri olan hastalarda öncelikle ilaç tedavilerini ve idrar yapma alışkanlıkları düzenlemek amacıyla bir takım davranışsal tedavileri öneriyoruz ve hastayı uygun aralıklarla kontrole çağırıyoruz.

Cerrahi kime öneriyorsunuz?

İki hasta grubuna cerrahi önerilmektedir. İlkini bize geç müracaat ettikleri için hastalığın ilerlediği ve cerrahi tedavi zorunluğu olan hastalar oluşturmaktadır. Bu hastalarda maalesef mesanede taş oluşumu, böreklerin veya mesanenin yapısının bozulması gibi problemler gelişmiş oluyor ve bu hastaları mutlaka uygun cerrahi yöntemle tedavi etmek zorunda kalıyoruz. İkinci grubu ise uyguladığımız cerrahi dışı tedavilere rağmen hayat kalitesi bozulmaya devam eden hastalar oluşturmaktadır.

Urohealth Klinik olarak tüm ürolojik hastalıklarda olduğu gibi prostat hastalıkları tedavisinde de, tüm güncel ve yenilikçi yöntem ve cihazları bünyemizde bulundurmanın avantajıyla, size uygun en güncel ve en yüz güldürücü alternatifleri siz değerli hastalarımıza sunmaktayız.