Mesane Kanseri

Mesane veya idrar kesesi idrarımızı toplayıp depolayan organdır. Mesanenin duvarını oluşturan yapılardan gelişen kötü huylu tümörlere mesane tümörleri denir.

Herhangi bir hastalığın gelişim olasılığını arttıran nedenlere risk faktörü adı verilir. Mesane kanserinin gelişim olasılığını arttıran risk faktörleri;

-Sigara kullanımı

-Tekstil, boya ve lastik sanayisinde kimyasal maddelerle korumasız bir şekilde ve karşı karşıya kalmak

-Yağlı ve kızarmış yiyeceklerin aşırı tüketimi

-İleri yaş, erkek cinsiyet ve beyaz ırk

-Özellikle idrar kesesini etkileyen parazitik idrar yolu enfeksiyonlarıdır

Mesane kanserinde en sık görülen ve en önemli belirti idrarın kanlı gelmesidir. Bunun yanında sık sık idrara çıkma isteği, ağrılı veya yanma hissi ile idrar yapma, göbek altında ve idrar kesesine uyan bölgede ağrı hissi de mesane tümörü belirtileri arasında sayılabilir.

Mesane kanserinin tanısında idrar analizi (tam idrar tahlili), fizik muayene, idrarın sitolojik değerlendirilmesi ve mesane ultrasonografisi ilk uygulanan yöntemlerdir. Ancak mesane tümörlerinde tanı sistoskopi ile konulur.

Sistoskopi, ışık ve optik sistemi olan bir uzun ince bir teleskop yardımıyla idrar kanalından girerek, idrar kanalını ve mesane içini direkt görerek değerlendirme yapılmasıdır. İşlem sırasında mesanedeki tüm patolojiler kolaylıkla görülüp tanı konulabilir. Bunun yanında şüpheli alanlardan özel aletler ile biyopsilerde alınabilmektedir. Lokal anestezi altında muayenehane şartlarında yatak başında yapılabilen bu işlemler için flexible (kıvrılabilir-esnek) sistoskoplar yaygın olarak kullanılmaktadır.

Mesane Kanserinde Tedavi Seçenekleri

Uygulanacak tedavi genel olarak tümörün evresi, mesane tümörünün tipi ve patolojik özellikleri, hastanın genel sağlık durumu ve tedaviden beklentileri göz önüne alınarak belirlenir. Kanserin mesanenin katmanlarına (mukoza ve kas katmanları) ya da vücudun diğer bölümlerine yayılma durumuna ve seviyesine “kanserin evresi” denilmektedir.

Genel olarak ifade etmek gerekirse erken evre mesane kanserlerinde transuretral rezeksiyon (TUR) ve sonrasında mesane içerisine uygulanacak kemoterapi ve immünoterapiler, ileri evre tümörlerde radikal sistektomi ve lenf bezlerinin çıkartılması ve öncesinde veya sonrasında kemoterapi uygulamaları ilk basamak tedavileri oluşturur.

Transuretral tümör rezeksiyonu (TUR), idrar kanalından girilerek mesane içine yerleştirilen endoskop (ışıklı ve optik sistemi olan ince uzun cihaz) ile bu endoskopun ucunda yer alan ve elektrik enerjisi ile dokuyu kesen ve kanama kontrolünü yapan sistem ile mesane içindeki tümörün kazınmasıdır. İşlem lazer enerjisi kullanılarak lazer rezeksiyon şeklinde de yapılabilir.

Radikal sistektomi: Kanseri içinde barındıran mesanenin ve mesane etrafındaki lenf bezlerinin cerrahi yoldan çıkartılmasıdır. İşlem açık, laparoskopik veya robotik yolla yapılabilir. Laparoskopik veya robotik sistemle yapılan ameliyatlarda sonrasında hastalarda daha az kan kaybı, daha hızlı iyileşme, daha az ameliyat sonrası ağrı ve daha iyi kozmetik sonuçlar elde edilebilmektedir.

Urohealth Klinik olarak tüm ürolojik hastalıklarda olduğu gibi mesane tümörleri tedavisinde de size uygun en güncel ve en yüz güldürücü alternatifleri siz değerli hastalarımıza sunmaktayız